Försäljnings- & köpvillkor

1. Om Officestore.se

 

Dessa allmänna försäljningsvillkor (”Villkoren”) gäller mellan Karlsson E-handel AB, org.nr. 559029-1430 (”Officestore.se”) och kund (”Kund”). Om Officestore.se och Kunden har ingått ett separat avtal, gäller det avtalet före Villkoren om det skulle föreligga motstridigheter mellan dokumenten.

Företaget har sitt säte i Sparsör. Företagets postadress är Hovalidsvägen 18 B, 51350 Sparsör. Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@officestore.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

2. Produkter

Officestore.se erbjuder produkter till försäljning i webshopen eller via mail. Officestore.se reserverar sig för slutförsäljning och eventuella fel (t.ex. på bild eller i text) i webshopen, i produktbeskrivningarna eller i lagerinformationen. Officestore.se har rätt att när som helst korrigera, ändra eller uppdatera informationen i webshopen.

3. Beställning

Genom att genomföra ett köp accepterar Kunden Villkoren. Kunden förbinder sig därmed att följa Villkoren i sin helhet. Beställning kan göras i webshopen eller via mail.

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@officestore.se.

4. Leverans

Aktuell leveranstid och fraktavgifter anges i webshopen i samband med beställning. För beställningsvaror som skickas från leverantör tillkommer en fraktavgift som anges i samband med beställning.

Vid ändrat förfogande av leverans tillkommer en avgift om 250 kr exkl. moms per sändning eller 495 kr exkl. moms per pall i sändning.

Om ni inte är hemma vid hemleverans eller inte kan ta emot försändelse kommer den att hamna på närmsta ombud.

Om Kunden inte hämtar ut sin order hos ombud innan liggtiden gått ut kommer Officestore.se att debitera Kunden 250 kr exkl. moms för misslyckad leverans. Kunden har inte rätt till någon ersättning för försenad leverans om detta inte särskilt avtalats. Våra normala leveranstider är 2-3 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@officestore.se.

5. Priser

Alla priser i butiken anges i SEK. Priserna kan välja att visas inklusive eller exklusive moms 25%.

Officestore.se förbehåller sig rätten att när som helst ändra sina priser utan föregående avisering. Priserna inkluderar inte betalnings- eller fraktavgifter om inte detta särskilt anges. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

6. Ångerrätt

Kunden har rätt att inom 14 dagar returnera produkter som Kunden inte önskar behålla (ångerrätt). Ångerrätten tillämpas genom att skicka ett e-post till oss på info@officestore.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Ångerrätten omfattar inte specialprodukter (t.ex. produkter som av hälso- och hygienskäl inte kan återlämnas efter bruten förpackning), produkter med särskild hållbarhet (t.ex. livsmedel), kundunika artiklar, profilprodukter eller andra produkter som tillverkats eller modifierats särskilt för Kunden eller har tydlig personlig prägel.

Vid retur ska retursedel utfärdad av Officestore.se medfölja och produkten ska återsändas i originalskick och i obruten förpackning. Vid bruten förpackning gäller inte ångerrätten.

Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Kunden kan få hjälp att skapa en returfraktsedel för retur av Officestore.se vilket kostar 150 kr exkl. moms per kolli eller 495 kr exkl. moms per pall om returen behöver skickas på pall.

När Officestore.se mottagit och godkänt returen genomförs en återbetalning till samma betalningssätt som valdes vid köpet.

7. Betalning

I samarbete med SVEA BANK AB erbjuder vi betalningsalternativen: Faktura, delbetalning, banköverföring, Swish och kort.

Villkor för tjänsten Faktura

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Bank AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Officestore.se överlåtna till Svea Bank AB. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Fakturavillkor.

Villkor för tjänsten Delbetala

Genom vårt samarbete med Svea Bank AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information. Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,55%.

Allmänna villkor

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI)

Villkor för tjänsten Kort

Betalning med kort sker enligt gällande regler för online- betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Bank AB hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning. Vi accepterar följande kort: Visa, MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sättvalidera konsumenten vid köp på nätet.

8. Reklamation och klagomål

Vid eventuella fel på produkter, eller om innehållet i leveransen avviker från beställningen ska det reklameras inom 7 dagar från ankomstdatum. Kontakta Officestore.se via epost till info@officestore.se. Om Officestore.se inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Fel som inte reklameras inom ett år från det att produkten levererades till kunden kan inte göras gällande. För privatpersoner gäller vid var tid gällande tvingande konsumentlagstiftning. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

9. Transportskada

Synlig transportskada ska anmälas till chauffören direkt för att kunna göras gällande mot Officestore.se. Kund ska även kontakta Officestore.se samma dag som leverans skett. Dold transportskada skall reklameras till Office Depots kundcenter inom 7 arbetsdagar. Vid alla typer av transportskador behöver Officestore.se en tydlig beskrivning och fotografi av skadan samt emballaget.

10. Garantier

Tillverkarens garantier tillämpas. Officestore.se har rätt att hänvisa Kunden direkt till respektive tillverkare eller till av tillverkaren anvisad serviceverkstad för felets åtgärdande.

11. Ansvarsbegränsning

Officestore.se ansvarar aldrig gentemot Kunden för utebliven vinst eller andra indirekta skador och förluster. Officestore.se´s ansvar för direkta skador är begränsat till ett belopp motsvarande beställningens ordervärde.

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets kontroll.

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

12. Force Majeure

Officestore.se ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som Officestore.se inte kunnat råda över såsom exempelvis allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständighet som här angivits. Dessa omständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. Om någon sådan situation skulle uppstå informerar Officestore.se snarast Kunden om omständigheten. Har omständigheten varat längre än två månader har både Kunden och Officestore.se rätt att häva köpet med omedelbar verkan.

13. Ändringar

Officestore.se förbehåller sig rätten att när som helst göra ändringar i dessa Villkor. Alla ändringar av Villkoren kommer att publiceras på vår hemsida. Ändringar gäller från det datum de publiceras. . De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

14. Tillämplig lag & Tvist

Tvist rörande tolkningen eller tillämpningen av dessa Villkor ska tolkas i enlighet med svensk lag. Officestore.se och Kunden ska i första hand försöka lösa tvisten genom förhandling mellan parterna. I andra hand ska tvisten avgöras av allmän domstol.